Николаевский областной художественный музей  имени В. В. ВЕРЕЩАГИНА


 

 Адреса: м.Миколаїв,
    вул. Велика Морська, 47
 
 Телефон:     
     +38 (0512) 37 23 67
   
 E-mail: museum0@ukr.net
 
 
ВЕЧІРНІ МРІЇ
"100 шедевров" - виртуальная галерея

   

  ГРИГОР’ЄВ БОРИС ДМИТРОВИЧ

 

   (1886-1939)

 

Григор’єв Борис Дмитрович був одним з найдорожчих і найпрестижніших портретистів Росії 1910-х рр. Залишилися десятки створених ним портретів, на яких зображена мало не вся російська інтелігенція початку XX століття. 

Самобутній і незвичайно яскравий талант Бориса Григор’єва проявився уже в роки учнівства, хоча пластична мова художника була ще не зовсім самостійна. Його приваблювали і ретроспективний світмистецький стилізм, і символісько-декоративні пошуки «Блакитної троянди», і хвилююча експресивність «непричесаність» авангардного живопису; разом з тим він відчуває прихильність до натурального бачення, що виявилась у пейзажах і портретних етюдах тих років. 
Рання творчість Б.Д. Григор’єва близька до модерну в світмистецькому його варіанті з характерною для цього стилю декоративністю, орнаментальною ритмізацією, гіперболічністю і гротескністю образів. 
Миколаївським художнім музеєм ім. В.В. Верещагіна було придбано (у ленінградського колекціонера Рашелі Марківни Мільман) дві картини Григор’єва, що датуються 1912 роком, – «Вечірні мрії» (у 1970 р.) та «Дівоча печаль» (у 1974 р.).
Композиція картини «Вечірні мрії» (1912) базується на симетричному розміщенні двох ритмічно організованих груп, звернених у русі до центру. У ній художник трансформує реальність, переводить природні враження в декоративно-умовний план, роблячи простір пласким за допомогою статичності заднього плану і кольорових плям, виділяючи «несподіваність жесту» лівої руки дівчини. (Уважне споглядання дає змогу в обличчі цієї дівчини пізнати риси дружини художника Єлизавети Григор’євої – художниці, товаришки по навчанню у Строганівському училищі).
Контрастні зіставлення яскравих насичених фарб, їх підкреслена площинність додають картині «Вечірні мрії» експресивної декоративності.