Николаевский областной художественный музей  имени В. В. ВЕРЕЩАГИНА


 

 Адреса: м.Миколаїв,
    вул. Велика Морська, 47
 
 Телефон:     
     +38 (0512) 37 23 67
   
 E-mail: museum0@ukr.net
 
 
ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ С.І. (1854-1917) "КОЗАЧИЙ ДВІР. ПОЛТАВЩИНА"
"100 шедевров" - виртуальная галерея

Перлиною українського живопису останньої третини XIX – поч. XX ст. є творчість талановитого українського художника Васильківського Сергія Івановича.
У пробудженні художніх здібностей Васильківського під час навчання у гімназії визначну роль відіграв талановитий та вимогливий художник-педагог Д. Безперчий. Його вислів «читайте небо» Васильківський проніс крізь все своє творче життя. Вдосконалення художньої майстерності відбувалося у Петербурзькій Академії мистецтв, де викладачами майбутнього художника були М. Клодт та В. Орловський. У 1885 р. Васильківський отримав велику Золоту медаль та звання художника I-го ступеню.
У творчому доробку майстра українські пейзажі, жанрові картини, пов’язані своєю тематикою з історією та побутом українського народу. Серед його творів також краєвиди Криму, Кавказу, Італії, Франції.
Збірці Миколаївського обласного художнього музею ім. В.В. Верещагіна належить жанрова картина С.І. Васильківського «Козачий двір. Полтавщина», що була придбана з колекції Н.А. Мінкіної (м. Ленінград) у 1980 році.
Робота вражає витонченістю письма і свіжістю фарб. Жанрова картина «Козачий двір. Полтавщина» написана у властивій для Васильківського техніці: він брав дерев’яну дошку, промащував її олією з лаком, відшліфовував і писав широкими густими мазками. Коли фарби висихали, художник шліфував мазки пемзою і знову прописував тоненьким пензлем, а потім, де треба, лесував. Внаслідок цього елементи картини були міцно вписані кольором, освітленням і навіть фактурою; матеріальність зображуваного, його форма, простір сприймалися як реально відчутні. Така обробка, при всій її філігранності, не засушує твору. Складається враження, що картина написана нещодавно.
У представленій роботі Васильківський досяг великої живописної майстерності, сонячності колориту, чистоти барв, загальної художньої виразності.