Николаевский областной художественный музей  имени В. В. ВЕРЕЩАГИНА


 

 Адреса: м.Миколаїв,
    вул. Велика Морська, 47
 
 Телефон:     
     +38 (0512) 37 23 67
   
 E-mail: museum0@ukr.net
 
 
БОГОЛЮБОВ О.П. (1824-1896) "БІЛЯ ПРИЧАЛУ"
"100 шедевров" - виртуальная галерея


Чудовий російський художник О.П. Боголюбов по праву вважається одним з кращих європейських мариністів ХІХ сторіччя.
У Європі Боголюбов жив і працював у Римі, Берліні, Дрездені, Дюсельдорфі, Антверпені, Женеві, Палермо. А у 1856 році майстер перебував на Дунаї та на Чорному морі, де працював над замовленими йому картинами, що зображували епізоди російсько-турецької війни: «Синопська битва» та ін. Виконавши це замовлення, через рік повертається до Парижа і вступає вчитися до школи Кутюра, а після цього вчиться у французького мариніста Ежена Ізабе.
Незабаром Боголюбов відправляється в подорож, тепер уже по Росії, він їде на Волгу, причому, пропливає по великій річці від Твері до Астрахані. Пізніше він напише, порівнюючи волзькі простори з добре знайомою йому Європою: «Ну що таке Рейн, Дунай з своїми залізними воротами і, нарешті, Саксонська Швейцарія. Яка це дрібниця і скільки цього добра стоїть на Волзі, і ніхто не кричить про нього».
З 1873 року, через напади серцевої хвороби, Боголюбов, за порадою лікарів, змушений перебратися жити до Франції. У 1870-і роки він об’їжджає всю Європу, вивчає новий живопис художників-імпресіоністів. Разом з тим, упродовж 1850-1890 рр. він ледве не кожне літо приїжджає на батьківщину, до Росії, де і створює цілий ряд чудових творів, один з яких і зберігається в музеї ім. В.В. Верещагіна.
Цікавою є і історія надходження цієї картини до музею. Російський музей у Ленінграді, свого часу, відмовився купити роботу, яку слід було ще реставрувати, але фахівці музею порекомендували придбати полотно Миколаївському художньому музею, зауваживши, що таких великих полотен (а довжина картини більше 3-х метрів !) роботи Боголюбова більше не зустрінеш.
Чекала вона свого часу 17 років. Завдяки програмі «Відродження шедеврів», яку музей ім. В.В. Верещагіна здійснює спільно з Миколаївським глиноземним заводом, в 2006 році це полотно реставрувалося київським фахівцем – реставратором М.Ф. Титовим. Привертає увагу те, що Боголюбов у цей час вивчає імпресіоністську манеру письму, по окремих кольорах і окремими мазками накладаючи фарбу на полотно. Зображено краєвид Фінської затоки з боку Нової Голландії Санкт-Петербурга. На першому плані – причал з пакгаузами і трибарвним російським прапором, що майорить на флагштоку. Вся робота просякнута бажанням художника показати простори неба і землі, показати безмірність моря, його яскраві фарби, складені з мозаїки мазків художника. Одним словом, перед нами своєрідне і яскраве явище мистецтва XIX століття.