Николаевский областной художественный музей  имени В. В. ВЕРЕЩАГИНА

Укр.

 

Адреса: м.Миколаїв,
    вул. Велика Морська, 47
 
Телефон:     
     +38 (0512) 37 23 67
   
E-mail: museum0@ukr.net
 
 
Концерт
Написав Administrator   
Четвер, 21 листопада 2019 14:33

Неледва Галина Олександрівна (1938-2017 рр.)


«Концерт». 1979 р.

Серед плеяди українських митців існують цілі арт-династії, що виступали як єдина група художників. Тандем Віктора Рижих і Галини Неледви, без перебільшення легендарних художників Київщини 1970-1980-х рр., заслужив як офіційне визнання, так і пошану творчого андерграунда. Майстерня митців була одним з неформальних культурних центрів української столиці, куди щодня приходили живописці, інтелектуали, студенти художнього інституту і випадкові відвідувачі.

Галина Олександрівна двічі представляла Радянський Союз на Венеціанських бієнале. На початку творчого шляху переважно працювала над жанровими полотнами і портретами, досліджуючи можливості лінійної перспективи, освітлення і тональної організації простору. Вирішуючи ці задачі, вона регулярно зверталася до мистецтва кватроченто, вивчала і переосмислювала його. Художниця створювала персонажів в двох іпостасях: людину творчу – homo faber – в стані внутрішньої гармонії та людину як «сейсмограф людського неблагополуччя». Саме таке визначення використовувала по відношенню до полотен мистецтвознавець Ольга Петрова.

«Концерт», що надійшов до музею у 1982 р. з Дирекції виставок Спілки художників УРСР, присвячений значимості мистецтва і художньої праці. Авторка втілює образ Майстрів – музикантів, що досягли досконалості у власному ремеслі, та середовища поціновувачів музики. З 1970-х рр. митці, які не сповідували принципів ідеологічності творів соцреалізму, коли політична коньюктура диктувала правила виконання, репертуар і навіть візуальний образ тих, хто виступав перед публікою, пішли в андеграунд, показуючи свою творчість на таємних «квартирниках» для вузького кола обізнаних цінителів. Це було тим, що в соціології називають «реакцією соціального протесту». Активну творчу молодь, що зібралась на камерному концерті для репрезентації неформального мистецтва, можна вважати інтелектуальним генофондом, що інтегрувався в суспільні процеси своєї доби і заклав підвалини культурного портрету модерної України.

#музейна_скарбниця

 
 
 
Сайт создан в студии Мотив