Николаевский областной художественный музей  имени В. В. ВЕРЕЩАГИНА

Укр.

 

Адреса: м.Миколаїв,
    вул. Велика Морська, 47
 
Телефон:     
     +38 (0512) 37 23 67
   
E-mail: museum0@ukr.net
 
 
Провінціалки.
Написав Administrator   
Четвер, 21 листопада 2019 11:09

«Провінціалки». 1920 р.


Юон Костянтин Федорович (1875-1958 рр.)


Представник символізму і модерну, майстер пейзажу, член «Світу мистецтва», «Спілки російських художників» і Асоціації художників революційної Росії Костянтин Юон був майстром архітектурних пейзажів і театральних декорацій. Літописець кам'яної архітектури і сценок з життя околиць зображав російську природу і пам'ятники стародавньої архітектури в оточенні сучасного йому життя, писав старовинні провінційні російські міста і Москву, в якій народився і прожив все життя.

Його батько був родом з Швейцарії і служив страховим агентом. У великій сім'ї народилося 11 дітей. У будинку любили музику і театр, влаштовували домашні концерти і спектаклі, для яких самі писали тексти і шили костюми, а декорації створював Костянтин. Займатися малюванням він почав з восьми років, в дитинстві полюбив архітектуру старої Москви і став постійним відвідувачем Третьяковської галереї.

У 1893 р. Юон поступив в Московське училище живопису, скульптури і архітектури, провчився рік на архітектурному відділенні і перевівся на живопис. Ще в часи навчання картини приносили Юону стабільний дохід, і на зароблені гроші художник подорожував по Росії і Європі. У 1900 р. його перший пейзаж з виставки передвижників - «Біля Новодівочого монастиря весною» - придбала Третьяковська галерея.

Після закінчення училища Костянтин Юон разом з живописцем Іваном Дудіним відкрив «Класи малювання і живопису» - власну приватну школу на зразок художніх студій-майстерень, що працювала до 1917 р.

Юон оформляв в Парижі спектаклі «Російських сезонів» Сергія Дягілєва, а в 1913 р. створив декорації для опери Модеста Мусоргського «Борис Годунов». Не зважаючи на успішність в амплуа театрального художника, улюбленим його жанром був пейзаж. Художника надихала старовина: барвиста природа, стародавні церкви, яскраві народні костюми і хустки. Юон любив провінційний пейзаж і часто писав види Ростова Великого, Углича, Торжка і інших старовинних міст. Пам'ятники російської архітектури Юон зображав в оточенні сучасної йому дійсності. Він писав яскравими, чистими фарбами, а міський архітектурний пейзаж сполучав з сюжетами з життя народу. Юон використовував в картинах високу панорамну точку зору, яка дозволяла передати простір і світло пейзажу.

Юон створив безліч картин про Москву: художник писав відомі архітектурні пам'ятники, церкви, башти, сараї, дерев'яні будинки, паркани з високими воротами і, звичайно, людей в яскравому святковому одязі. Він вважав, що «одна з численних місій художника полягає в тому, щоб бути літописцем свого часу, відображати обличчя рідної країни і її людей певного історичного періоду».

Але більш характерні для нього сільські і архітектурні пейзажі, що чіткі по композиції і щільні за кольором, дають не швидкоплинну імпресію, а стійкий образ обжитої землі або історичного «ґрунту». Прикладом служить робота «Провінціалки», що надійшла до музею у 1963 р. від Дирекції художніх виставок і панорам Радянського Союзу.

#музейна_скарбниця

 
 
 
Сайт создан в студии Мотив