Николаевский областной художественный музей  имени В. В. ВЕРЕЩАГИНА

Укр.

 

Адреса: м.Миколаїв,
    вул. Велика Морська, 47
 
Телефон:     
     +38 (0512) 37 23 67
   
E-mail: museum0@ukr.net
 
 
Козак Мамай
Написав Любов Бабенко   
Понеділок, 27 травня 2019 12:28

 

 

Козак Мамай.

 

Коптєв Анатолій Андрійович 

(1926-1980)  

   Між Інгулом та Інгульцем, на відрогах Придніпровської височини, розкинулись землі Долинського району – південно-східні території Кіровоградщини. Саме тут, у 1926 р. народився відомий миколаївський скульптор Анатолій Коптєв, член Миколаївської обласної організації Національної Спілки художників України (1967-1979).

   Автор пам’ятників «Материнство», «Верховинець», адміралу С.О. Макарову, «Визволителям Миколаєва», погрудних бюстів адміралів М. Лазарева, П. Нахимова, Ф. Беллінсгаузена, Анатолій Андрійович залишив пособі гідну спадщину. У творчому доробку митця багато художніх полотен, кераміки, картин на склі, виробів карбування.

  У колекції Миколаївського обласного художнього музею ім. В.В. Верещагіна зберігається робота «Козак Мамай» (латунь), виконана у техніці карбування металу. Варто вказати, що карбування або чеканка – технологічний процес обробки металів тиском, що полягає у виготовленні малюнка, напису або зображення шляхом вибивання на пластині необхідного рельєфу. Рельєф на листовому металі створюють за допомогою спеціальних інструментів – чеканів і молотків, які виготовляють, як з металу, так і з деревини. Для карбувальних робіт застосовують метали і сплави, яким властива висока пластичність срібло, золото, мідь, латунь, алюміній і сталь завтовшки від 0,2 до 1 мм.

    У творі майстер звернувся до історії українського народу.      

Козак Мамай – ідеалізований образ козака і українців загалом в Україні. Захисник українського народу, степовик, мандрівник, воїн, мудрець, казкар і характерник в одній особі. Його образи можна зустріти майже в кожній хаті поряд з іконами.

     Оповіді про козака Мамая можна зустріти серед народних легенд, переказів, примовок. Та чи не найкраще його образ відтворений у народному живописі: в оксамитному жупані, сап'янових чоботях та синіх шароварах; кругла поголена голова з хвацько закрученим за вухо «оселедцем», довгі вуса, чорні брови, карі очі, тонкий ніс, рум'яні щоки – перед вами портрет красеня-молодця, яким він склався в народній уяві.

     Козака Мамая завжди створювали з кобзою, що є символом співучої душі народу. Кінь символізував народну волю, дуб – його могутність. Часто ми бачимо зображення списа з прапорцем, козацького штофа і чарки. Це були речі, пов'язані зі смертю козака – спис ставили на місці поховання, штоф і чарку клали в могилу – вони нагадували про скороминущість життя та козацьку долю, в якій загроза смерті в бою була повсякденною реальністю.

 

#музейна_скарбниця

 
 
 
Сайт создан в студии Мотив