Николаевский областной художественный музей  имени В. В. ВЕРЕЩАГИНА

Укр.


 

 Адреса: м.Миколаїв,
    вул. Велика Морська, 47
 
 Телефон:     
     +38 (0512) 37 23 67
   
 E-mail: museum0@ukr.net
 
 
Новини
Вівторок, 17 березня 2020 10:27

У зв'язку з карантином музей тимчасово припиняє публічну діяльність і не обслуговує відвідувачів до закінчення карантинних заходів. Проведіть по можливості цей час вдома. Бережіть власне здоров'я і здоров'я своїх близьких!

 

 

 
Вівторок, 10 березня 2020 13:06
 
Середа, 04 березня 2020 10:32
 
Четвер, 27 лютого 2020 10:55

26 лютого 2020 року в Художньому музеї відбулася екскурсія «Твори графіки в постійній експозиції Миколаївського обласного художнього музею ім. В. В. Верещагіна. Види графіки. Графічні техніки та матеріали», яку презентувала її автор – завідувачка науково-методичного сектору музею Лідія Одегова. Першими слухачами нової мистецтвознавчої екскурсії були вчителі образотворчого мистецтва шкіл Миколаївщини. Екскурсію організував Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти в особі щирого друга музею Дмитра Крика.

У давнину графічні твори зберігалися у відділах рукописів, спеціальних сховищах або «граверних» кабінетах, що зазвичай знаходилися у старовинних садибах. У таких кабінетах вдовж стін стояли солідні шафи, по центру – великі столи, на яких розкладалися папки з малюнками для неспішного вивчення, а то й просто для милування оригіналом зблизька. «Озброївшись» лупою, любителі графіки насолоджувалися витонченим «мистецтвом чорно-білого» як часто називали графіку. Подібна атмосфера дуже корисна для розвитку естетичної культури людини, проте вона більш нагадує бібліотеку ніж виставку творів графіки.

Нині графічні роботи широко експонуються в різних музеях, у тому числі й художніх. Колекція МОХМ ім. В. В. Верещагіна налічує більше 8000 графічних робіт. Переважна більшість графіки зберігається в музейному фондосховищі. Проте музейники намагаються збільшувати кількість графіки у постійній (відкритій для огляду) експозиції. Графічні твори експонуються в залах у спеціальних вітринах, стендах та на стінах. Відкрите експонування графіки передбачає наявність, так званого «експозиційного одягу». Іншими словами графічні аркуші вдягають у скло, рами та паспорту (тобто в рамку з картону або щільного паперу з вирізаним віконцем посередині по розміру малюнка, який воно обрамляє).

Екскурсійний маршрут включає 44 графічні роботи зі збірки музею. Початок екскурсії відбувся у залі №2 біля офорта відомого німецького гравера XVIII ст. Г. Шмідта «Портрет К. Г. Розумовського». У вітрині можна було помилуватися акварельними мініатюрними портретами П. Соколова та Є. Крендовського. І нарешті дізнатися чому вітрина накривається темною щільною тканиною… Екскурсія продовжилася у залах № 3, 4, 6, де експонуються графічні твори відомих українських та російських художників ХІХ–ХХ ст. І. Рєпіна, Л. Жемчужникова, М. Свєрчкова, С. Чуприненка, М. Каразіна, К. Трутовського, В. Верещагіна, З. Серебрякової, Л. Овсянникова та ін. У процесі екскурсії відбулося знайомство з графічними роботами виконаними різними матеріалами (олівцем, пером та тушшю, пензлем та акварельними фарбами, пастеллю) на різних основах (папері, картоні, кістці та ін.).

В екскурсії були і своєрідні цікавинки: можливість потримати в руках пензлі для акварелі (від великих до найтонших), скористатися лупою для розгляду найдрібніших деталей графічних творів, пояснення терміну «міцна горілка» стосовно офорту, практичне порівняння оригіналу літографії Трутовського «Ілюстрація до повісті М. В. Гоголя «Пропала грамота»» з її друкованим варіантом у книзі, розповідь про палке кохання російського художника-графіка Жемчужникова до української кріпачки Ольги, звернення до мало відомих фактів про особливості створення графічних робіт Рєпіним та ін.

Шановні добродії! А чи звертаєте ви увагу на чорно-білу графіку, яка експонується серед різнокольорового живопису? Наскільки зрозумілі вам слова: «естамп», «офорт», «гравюра», «літографія», які ви зустрічаєте на етикетках до графічних робіт? Що таке акварель «живописна графіка» чи «графічний живопис»? Вас цікавить як правильно експонувати та зберігати графічні аркуші?

Вичерпні відповіді про графіку – вид образотворчого мистецтва, який включає всі різновиди малюнка і гравюри, що виконані в різній техніці – ви отримаєте під час на екскурсії «Твори графіки в постійній експозиції МОХМ ім. В. В. Верещагіна. Види графіки. Графічні техніки та матеріали».

 

 
Вівторок, 25 лютого 2020 10:48
 
Четвер, 20 лютого 2020 10:47
 
П'ятниця, 14 лютого 2020 11:29

13 лютого у Миколаївському обласному художньому музеї ім. В.Верещагіна відкрилася перша персональна виставка Людмили Савкової "Цінуйте красу життя!"  На виставці представлено 66 картин художниці, виконаних у різноманітних техніках та жанрах протягом 2015-2019 років. Це і містичні пейзажі, і яскраві натюрморти, і дивовижні абстрактні картини, які вражають гармонійністю та емоційністю.

 

 

 

 
Четвер, 06 лютого 2020 13:42

Майстер-класс "Магія серця"

 
Четвер, 06 лютого 2020 13:39

Лекція до Дня закоханих "Художник і поетеса"

 
П'ятниця, 24 січня 2020 10:36

У Художньому музеї ім. В.В.Верещагіна відбулося відкриття виставки «Зоряним шляхом», на якій представлені твори народних художників України: Ряснянського, Бережного, Антонюка.  

У Миколаєві жили і вели свою діяльність багато людей, геній яких був визнаний далеко за межами нашої країни. До когорти таких неординарних особистостей увійшли Михайло Ряснянський, Микола Бережний та Андрій Антонюк. Їх роботи знаходяться в найдорожчих колекціях світу, вони високо оцінені знавцями художнього мистецтва.

Митці уособлювали цілу епоху, втіливши її в різних інтерпретаціях у власних творах.

Ряснянський Михайло Олексійович – графік, майстер станкового живопису, автор жанрових робіт, портретист. Манера письма відзначалась академічністю і тяжінням до створення образів людей-символів доби.

Бережний Микола Федорович – автор індустріальних пейзажів Миколаївщини70-80 років ХХ ст. Крім промислових пейзажів аквареліст увіковічнив велич таврійських просторів, мозаїчність прибузьких і кримських краєвидів, тихе буття міських вулиць.

Антонюк Андрій Данилович – живописець, у творчості якого переважають народні мотиві, художнє осмислення історичного минулого українського народу, його тернистий шлях і поетична символічність образів. Фольклорний метод фіксації національного коду українців на полотнах майстра став візитівкою художника – твори автора не вписувалися у вузькі рамки офіційного соцреалізму. Сучасні мистецтвознавці назвали стиль Андрія Антонюка символіко-реалістичним українським міфологізмом. 

Ці три епохальні постаті стояли біля витоків південноукраїнської школи образотворчого мистецтва, а  М. Бережний та М. Ряснянський по праву вважаються фундаторами Миколаївської обласної організації Національної спілки художників України, де закладались основи своєрідної художньої аури Миколаєва.

На виставці представлено більше 70 творів вищеназваних митців. Це перлини художньої культури Миколаївщини з музейної збірки.

 

 

 
Вівторок, 21 січня 2020 15:06
 
«ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець»

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
 
 
Сайт создан в студии Мотив