Николаевский областной художественный музей  имени В. В. ВЕРЕЩАГИНА

 
Адрес: г.Николаев, 
ул. Большая Морская, 47
 

Телефоны:

 (0512) 37 23 67
 (0512) 37 23 53
 
E-mail: museum0@ukr.net
 
 
 
Новости
01.02.2017 13:14

Перелік лекцій циклу «Айвазовський у Миколаєві»

Назва лекції

Дата

Лектор

Примітки

  1. 1.

Кав’ярня в Криму

27 січня

Никифорчак М.С.

 

  1. 2.

Захід сонця в Малоросії

24 лютого

Джанаєва Л.А.

 

  1. 3.

Пушкін на березі Чорного моря

10 березня

Одегова Л.І.

 

  1. 4.

Вітрильник

24 березня

Запісочна Л.О.

 

  1. 5.

Ранок. Морська затока

21 квітня

Богданова Н.І.

 

  1. 6.

У гавані

12 травня

Бабенко Л.О.

 

  1. 7.

Етюдні роботи майстра

26 травня

Твєрітінова Л.Є.

 

 

ВАРТІСТЬ ЛЕКЦІЇ – ВХІДНИЙ КВИТОК ДО МУЗЕЮ (дитячий –10 гривень

дорослий – 20 гривень).

 

Про час проведення лекцій буде повідомлено пізніше.

 

За додатковою інформацією звертайтесь за телефоном: 37-23-53

Сайт: vereschagin.com.ua

Соцмережі: vk.com/vereschagin.museum/

                    facebook.com/vereschagin.museu/

                    twitter.com/MuseuVereshagin 

 
31.01.2017 16:03

Мистецтво ювелірне в музеї

                31 січня з нагоди святкування Дня ювеліра в Миколаївському обласному художньому музеї ім. В.В. Верещагіна  розпочала свою роботу унікальна експозиція «Миколаївські ювеліри». На виставці представлені мінеральні породи, кабошони та готові ювелірні вироби.

                Ювелíрна спрáва, ювелірка, ювелірство, золотарство, ювелірне мистецтво — вид людської діяльності, що дозволяє виготовляти штучні прикраси тіла людини. Належить до мистецького оздобного ремесла.

                В Україні до середини 18 століття вживалася назва золотарство, хоч ювелірні предмети переважно виробляли зі срібла і рідше із золота (дорогого привозного металу) часто з додатком емалі, а в широкому значенні й з міді, нікелю, бронзи, заліза, сталі, олива, глини. Відповідно ювелірних майстрів називано золотарями або злотниками і сріблярами. У другій половині 18 століття (на Заході зі 17 століття) для майстрів, що виробляли дрібні речі — біжу (З французької bijou) з дорогоцінних металів прищепилася назва майстрів ювелірних справ, а для тих, що прикрашали золотарські вироби дорогоцінними каменями, — майстрами брильянтних справ.

                У наш час особа, що займається ювелірною справою, називається ювеліром або золотарем. До прикрас тіла відносять не тільки вироби із дорогоцінних металів та каменів, але й і з «неблагородних» матеріалів — кістки, дерева, скла, а останнім часом — пластмас. Прикрасою тіла також вважається малюваний, чи татуйований малюнок на тілі.

                Золотарство в Україні — одне з найстарших мистецьких ремесел. Згідно з археологічними даними, історія ювелірної справи в Україні сягає палеолітичних часів і простягається через безперевну еволюцію технологій та стилів до наших днів.

                Запрошуємо до перегляду виставки!

                Вартість квитка: дитячий –10 гривень, дорослий – 20 гривень.

 

 

 

 
31.01.2017 15:09

Студенти навчаються у музеї

31 січня 2017 року у Миколаївському обласному художньому музеї ім. В.В. Верещагіна на виставці «Японський світ витончених речей» було організовано зустріч студентів Миколаївської філії Київського національного університету культури і мистецтв з  головою Миколаївського просвітницького товариства японської культури «Татікадзе» Галиною Зинов’євою.

Після короткої екскурсії по виставці студенти почули докладну та пізнавальну розповідь по традиційний японський одяг та самі змогли приміряти кімоно, довідалися про особливості цього виду одягу.

Дуже важливе місце в японській культурі займає каліграфія. Писемність у Японії перетворилася на справжнє мистецтво. Майстер каліграфії цінується вище за художника, якому легше працювати, адже він зображує лише те, що бачить, а каліграф повинен передати образи з свого розуму та серця. Японці вірять у велику силу слова – те, що написано, обов’язково здійсниться. Помах   пензля порівнюється з ударом меча: не можна виправляти та домальовувати.  Галина Зинов’єва навчалась у відомого японського майстра Морімото  Рюсекі та поділилася своїми знаннями зі студентами, які самі теж спробували написати декілька простих ієрогліфів на справжньому рисовому папері.

Відвідувачі заходу – студенти першого курсу, які вивчають дизайн одягу та графічний дизайн, тому для них ця зустріч надала їм можливість познайомитися з культурою країни, яка дуже відрізняється від нашої, та була не тільки цікавою, а і корисною в професійному навчанні.

 

 

 
31.01.2017 10:45

Музей пропонує заходи до дня Св. Валентина та свята закоханих

До дня Св. Валентина та свята закоханих у Миколаївському обласному художньому музеї ім. В.В. Верещагіна розроблено майстер-клас «Символи кохання» та пересувну одноденну виставку «Кращий подарунок – квіти, що не в’януть».

Слухачам розповідають про життя Св. Валентина та традиції святкування дня закоханих у різних країнах. Це свято набирає все більшої популярності і у нас в Україні, що викликає бажання поєднувати європейські традиції з власне українськими звичаями та національним декоративно-побутовим мистецтвом.

За допомогою ведучого майстер-класу відвідувачі можуть власними руками зробити валентинки, листівки, привітання,  сувеніри та композиції з зображенням символіки кохання: квіти, букети, сердечка, янголи, амури та купідони, закохані пари та птахи (лебеді, голуби…) або звірята, тощо. Ці вироби створюються у техніці аплікації, витинанки, художнього вирізання з паперу від простих виробів, які може зробити і малюк, до складних вишуканих композиції.

На пересувній виставці «Кращий подарунок – квіти, що не в’януть» глядачі  знайомляться з творами з колекції Миколаївського обласного художнього музею ім. В.В. Верещагіна, які присвячені коханню та квітам.

 
30.01.2017 15:05

До дня ювеліра

         31 січня 2017 року з нагоди відзначення Дня ювеліра у Миколаївському обласному художньому музеї  ім. В.В. Верещагіна починає свою роботу  виставка «Миколаївські ювеліри». До експозиції виставки увійшли твори відомих миколаївських майстрів старшого покоління – Олександра Кошміли, Володимира Туровського, Анатолія Скляра, Валерія Храпенка, Сергія Рослякова, Володимира Тарнавського та Олександра Катілова.

         В творах, представлених на виставці, органічно сплелись три елементи, без яких неможливе мистецтво ювеліра: природні мінерали, труд художника-ювеліра та роль ювелірних виробів в формуванні естетичного смаку сучасної людини. 

         Кожен з майстрів, експонентів виставки, – глибоко індивідуальний, кожен володіє власним неповторним стилем.

         Ювелірне мистецтво - це виготовлення різних виробів, як правило, з дорогоцінних металів з використанням самоцвітів. Спочатку такі речі служили не тільки для краси, а й для того, щоб підкреслити високий соціальний стан власника або власниці. Також прикрасам часто приписувалися магічні функції. Їх використовували, наприклад, в якості захисних амулетів і талісманів. Історія ювелірного мистецтва йде корінням в глибоку старовину. Спочатку створення ювелірних виробів не передбачало якої б то не було обробки. З плином століть мистецтво удосконалювалося, умільці створювали все більш складні та вишукані прикраси.

         У наші дні ювелірне ремесло, мабуть, ще більше, ніж раніше, стає мистецтвом. Прикраси виступають однією з форм творчого самовираження. Сучасні підприємства використовують більш професійні інструменти та доступні матеріали. При цьому багато вироби виконуються з синтетичних матеріалів. І хоча вони не можуть перевершити красою і досконалістю натуральні камені, все ж гідно з ними суперничають. Сучасне ювелірне мистецтво гідно продовжує традиції старих майстрів. А використання нових технологій дозволяє створювати все більш незвичайні і цікаві прикраси. 

Телефон для довідок: 37-23-53

     

 
30.01.2017 13:47

Перша лекція з циклу «Айвазовський у Миколаєві»

                27 січня 2017 року у миколаївському обласному художньому музеї ім. В.В. Верещагіна відбулася перша лекція з циклу «Айвазовський у Миколаєві».  Ця лекція була присвячена ранньому періоду творчості Івана Айвазовського.  Полотно «Кав’ярня в Криму» стало окрасою даного заходу.

                Лекція викликала справжній ажіотаж у миколаївців. Про це свідчила відсутність вільних місць у художньо-музичній вітальні музеї. Відвідувачам була відкрита завіса таємниці таланту видатного мариніста та історія створення нетлінних творів. В цей день до музею завітали представники національних меншин області та вихованці Дитячої художньої школи.

                Сподіваємося, що послідуючі лекції циклу «Айвазовський у Миколаєві»  будуть мать попит у відвідувачів Миколаївського обласного художнього музею ім. В.В. Верещагіна.

                Друга лекція циклу «Айвазовський у Миколаєві»   запланована на 24 лютого 2017 року і буде присвячена сухопутному пейзажу «Захід сонця в Малоросії». Про час заходу буде повідомлено пізніше. Слідкуйте за новинами на сайті музею та у соціальних мережах. 

 

 

 
30.01.2017 09:44

Розповідь про чайну церемонію з дегустацією

27 січня 2017 року у Миколаївському обласному художньому музеї ім. В.В. Верещагіна на виставці «Японський світ витончених речей» для колег з Миколаївського обласного краєзнавчого музею було організовано розповідь про чайну церемонію з дегустацією.

В Японії чаювання перетворилося на своєрідний дуже важливий та довготривалий ритуал. Століттями складалися складні звичаї чайної церемонії.  Проводити цю дію повинен професіональний майстер, який заздалегідь готується до цього водночас і релігійного, і світського обряду. Процедура чаювання допомагає вийти з потоку побутової метушні та приєднатися до гармонії природи, сприяє духовному зосередженню та розвитку особистості.

Голова Миколаївського просвітницького товариства японської культури «Татікадзе» Галина Зинов’єва докладно розповіла про ці традиції чайної церемонії.

 

 
25.01.2017 14:05

Художній музей пропонує витинанки

У Миколаївському обласному художньому музеї ім. В.В. Верещагіна багато уваги приділяють   українським традиціям. І не лише збереженню та експонуванню творів, а і розвитку традиції, навчання практичним прийомам українського декоративно-ужиткового мистецтва. Зокрема такого виду українського народного мистецтва, як витинанка.

Миколаївська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2 дуже активно співпрацювала з Миколаївським обласним художнім музеєм ім. В.В. Верещагіна. Співпраця продовжилася і у новому 2017 році.

04  та 11 січня в цьому інтернаті пройшли майстер-класи по створенню різдвяних зірок та ангелів у техніці витинанки для дітей, які протягом зимових канікул залишились в інтернаті.

А на засіданні методичного об’єднання вчителів та вихователів цього учбового закладу ознайомили з видами роботи, які Миколаївський обласний художній музей ім. В.В. Верещагіна може запропонувати їхнім вихованцям у 2017 році.

На початку ІІ-го учбового семестру музей розпочав роботу з Миколаївською загальноосвітньою школою-інтернатом №5. За східним календарем 29 січня настає рік півня. Наймолодші вихованці школи-інтернату №5 почули легенду про утворення східного календаря з 12-ти тварин та згадали наші українські казки, у яких діє півник, розглянули та порівняли зображення цього птаха у витинанці та декоративних розписах. Діти самі спробували вирізати силуети півників.

Таким чином учні одночасно і знайомляться зі звичаями інших народів, і поглиблюють знання про свої національні традиції.

  

 

 
25.01.2017 13:30

З Днем студента!

25 січня 2017 року  Миколаївський обласний художній музей ім. В.В. Верещагіна вітає студентів зі святом – Днем студента!  З нагоди цього свята художній музей презентує виставку  однієї картини Миколи Чернишова «Дівчинка з книгою».

Микола Михайлович Чернишов – відомий російський живописець, монументаліст, педагог, заслужений художник РРФСР (1962), один з активних організаторів творчого об'єднання художників «Мистецтво – життя» («Искусство –життя», або «Маковец»), він належав до старшого покоління майстрів радянського мистецтва.

Головна тема його творчості – це тема юності як символу вічного оновлення людини й природи. Образи дівчаток-підлітків, носіїв чистоти і людяності, проходять через все його мистецтво.

Вже в п'ятнадцятирічному віці Чернишов почав відвідувати недільні й вечірні класи Строгановського училища, а в 1901 р., склавши конкурсні іспити, вступив до Московського Училища живопису, ваяння і зодчества, де його вчителями стали А.Ю.Архипов, К.О.Коровін, В.O.Сєров. Їх викладання відповідало внутрішнім інтересам молодогохудожника: вони ставили перед своїми учнями завдання живописного узагальнення натури, вселяли їм високе розуміння покликання художника. Після закінчення Училища Микола Михайлович вступив до Петербурзької АХ (1911-1915), щоб вивчати техніку стінопису. В цей же час він був співробітником журналу «Млечный путь».

Наступні чотири роки після закінчення Академії М.М.Чернишов брав участь у подіях Громадянської війни. Повернувшись до мирного життя, у 1919-1921 рр. почав працювати над альбомом малюнків «На вулицях Москви», робить замальовки сліпих, безпритульних, приютських дітей. Чим безпросвітнішою була дійсність, чим більше художник бачив навколо себе болю, бруду та жаху, тим твердішою ставала його віра в особливе призначення мистецтва. Він вірив у силу краси, шукав її, збирав її по крихтах, поступово формуючи з них власне уявлення про ідеал своєї епохи.

«Саме на цей час визначився мій основний жанр: дівчатка-підлітки в чарівності перехідного віку від дитинства до дівоцтва, сповнені строгості, чистоти, грації (що сперечається з красою антиків), які самі ще не усвідомлюють своєї краси», – писав згодом художник.

У період свого творчого розквіту (1920-1930), вже обіймаючи посаду завідуючого відділенням монументального живопису у Вхутеїні, Чернишов продовжував залишатися  вірним знайденій колись і виношеній як ідеал, темі: він пише «Дівчинку з книгою» (1927). (У 1964 р. портрет був переданий музею ДХВіП СРСР). Поколінна фігура дівчинки розгорнена в три чверті, і це надає їй більшої легкості й динамізму, які підсилюються жестами рук (права рука стискає ліву, утримуючу книгу). Ретельно підібрані художником нечисленні деталі: чорний бант і коса, перекинута на груди, - все це разом надає зображенню закінченості й монументальної значимості. Чернишов пише не портрет у прямому значенні цього слова, не індивідуальне зображення, а створює типовий образ тендітної та граційної міської дівчинки.

"Я малював не стільки схожість, скільки вираз їх юних ликів. Здивування, внутрішня схвильованість баченням світу, що відкривається їм".

 

 
25.01.2017 13:11

 
25.01.2017 11:21

Художній музей зустрічає миколаївських гімназистів

            25 січня 2017 року до Миколаївського обласного художнього музею ім. В.В. Верещагіна завітали учні Першої української гімназії ім. М. Аркаса.  На відвідувачів чекала екскурсія по постійній  експозиції музею. Неабиякий інтерес у юних глядачів викликали роботи Івана Айвазовського, Марка Антокольського, Іллі Рєпіна, Архипа Куїнджі та інших  майстрів ХІХ століття.

            Окрім знайомства з класикою вітчизняного образотворчого мистецтва на гостей музею в цей день чекала цікава пропозиція.  Завітавши до музею учні гімназії автоматично стали учасниками акції музейного селфі. Ця новина дуже оживила аудиторію і після екскурсії відвідувачі активно робили селфі у залах Миколаївського обласного художнього музею.  Деякі з них вже на сторінках  соціальних мереж художнього музею.  

 

 

 
«ПерваяПредыдущая12345678СледующаяПоследняя»

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
 
 
Сайт создан в студии Мотив